Silniki samochodowe

Współcześnie nasze samochody mogą być wyposażone aż w cztery rodzaje silników. Podstawę oczywiście nadal stanowią silniki benzynowe lub wysokoprężne, czyli popularne diesle. Obie te jednostki napędowe mogą być oczywiście odpowiednio przerobione, aby móc jeździć na specjalnym gazie LPG. Tutaj przy okazji łamię pewien mit, który co ciekawe panuje po dziś dzień. Silniki wysokoprężne (diesle) da się także przerobić na gaz i nie ma w tym nic niezwykłego. W przypadku tych silników oczywiście tylko zasilanie gazem LPG jest stosunkowo ekonomiczne. Ceny paliw są dzisiaj bardzo wysokie i niestety naprawdę utrzymać współcześnie auto nie jest łatwo. Drugą kategorię tworzą silniki hybrydowe oraz elektryczne. To jak na razie silniki w fazie testów. Trafiają do samochodów jednak są bardzo drogie i nadal niedoskonałe. Silnik hybrydowy to połączenie silnika elektrycznego z tradycyjnym spalinowym. Przy niskich prędkościach, na przykład w jeździe miejskiej, poruszamy się poprzez silnik elektryczny, a więc prawie darmo. Przy większych szybkościach włącza nam się silnik spalinowy. Kiedy jedziemy na zwykłym silniku to jednocześnie są ładowane akumulatory silnika elektrycznego. Rozwiązanie to faktycznie umożliwia obniżenie kosztów eksploatacji samochodu. Silniki elektryczne jak na razie montowane są w samochodach tylko jako test, a koszt takiego auta z silnikiem tego typu jest ogromny. Największym problemem są jak na razie akumulatory. Wielkie i ciężkie, zapewniające dość niewielki zasięg. Co czeka nas w przyszłości? Czas pokaże.